Рекламата на лекарства често съдържа лъжлива информация
Доклад на американска неправителствена организация предизвика дебат в обществото.
11 май 2006, здраве.bg
Според отчета, публикуван от американската организация New Jersey Public Research Group (NJPR), фармацевтичните компании в своите реклами често преувеличават действието на лекарствата, недооценяват риска, свързан с тяхното приемане, и разширяват неправомерно списъка на показания.
Експертите от организацията смятат, че Агенцията по контрола на хранителните продукти и лекарствените средства (FDA) не винаги успява адекватно да контролира действията на компаниите. Те твърдят, че значителна част от рекламата съдържа неправилна информация за риска, свързан с приемането на препарата.
Освен това, фармацивтичните компании често скриват отрицателните резултати на клиничните изследвания или предоставят неправилни данни. Специалистите от FDA са категорични: фармацевтичните компании са длъжни да регистрират всички клинични изследвания, а на пациентите, пострадали от неправилната реклама на лекарствата да се предоставя възможност за търсене на правата в съда.
За 5 години FDA е предприело законови стъпки срещу 85 компании, рекламиращи лекарствени средства с неверни данни.
В България рекламата на лекарствените средства подлежи на одобрение и контрол от страна на Изпълнителната агенция по лекарствата.(а)