E.Coli: новият и така опасен вариант може да се окаже създаден от хората
Краставиците от Испания бяха отхвърлени като причина за разпространението на E.coli O401.
Някои неудобни въпроси вече търсят и донякъде намират своите отговори.
8 юни 2011, здраве.bg
... че той е много по-свободен, съответно и логичен, отколкото този на предишните поколения. И сред основните постижения, които днес хората си приписват е, че логиката на живота сама е наложила схемата проблем-реакция-решение. Т.е. когато се установи проблем, той се анализира в зависимост от реакцията на хората, и пак в зависимост от нея се стига до решението на проблема.
Изповядващите по-крайни схващания за природата и разпространението на E.Coli О401 вече лансират мнението, че:
- Проблемът е единственото ясно засега - E.Coli О401 и все по-широкото и разпространение при пълна липса на адекватна медицинска реакция - липсва възможност за лечение с наличните медикаменти.
- Реакцията - всъщност основната част от нея още се очаква. Защото медиите в основната си част просто цитират официални комюникета и бюлетини, констатиращи положението, но без някакъв сериозен анализ (първо бяха „обвинени“ испанските краставици, после бобови кълнове, но се оказа, че и те не са причината). Първите опити за коментари от сериозни медии бяха в стила „къде остана схващането, че по закон всеки е невинен до доказване на противното“, но дори и този общ извод породи въпроси защо наистина се твърди нещо, което още след няколко дни се отхвърля и то от същите, които са го твърдели, а последиците (дори само за пострадалите земеделци) са изключително големи и ще бръкнат в джоба на всеки данъкоплатец от Европейския съюз (т.е. и на българския!).
- Решението, според „крайните“ привърженици на теорията за лабораторния произход на E.Coli О401, ще бъде: хората ще са достатъчно наплашени, за да посегнат повече към сурова храна, т.е. винаги ще предпочитат такава, преминала през промишлена обработка – зона, където най-добри позиции на пазара, разбира се, имат само най-големите производители със съответно най-големия маркетингов потенциал. А медиите, които днес имат по-голямо влияние върху хората, отколкото когато и да било преди (все пак нали 20 век е наричан века на информационните технологии), предпочитат...