Силната музика подобрява вкуса на храната и питието
22 декември 2011, здраве.bg
Силната музика е наистина заразителна и буквално ни омагьосва. На кого ли не е случвало – след като излезем от музикалния клуб или ресторанта да установим, че за пореден път не сме преценили правилно колко да изядем и изпием. Според група учени обаче вината за това не е в нашата лекомисленост, а в твърде високите децибели на музиката.
Когато музиката е твърде силна, както е обичайно в клубовете, а и в не малко ресторанти,
питиетата ни се струват по-сладки, храната – по-вкусна, т.е. и двете ни привличат повече. Освен това, според учените от Университета на Портсмут, Великобритания, силните звуци ни пречат да преценяваме адекватно количеството на това, което пием и ядем.
Изводите на английските учени са естествено продължение на предишно изследване, според което в кафенетата и ресторантите,
при наличие на силна музика, хората пият и ядат по-бързо.
Освен това, на такива места човек изпитва по-силно влечение към сладкото – вкусът на тортите и останалите десерти е по-ярък отколкото солените или кисели ястия.
Дори не дотам приятни на вкус алкохолни напитки се струват на посетителите на нощните заведения „много приятни”, те си поръчват отново и отново, без да забелязват количеството на изпитото.
Екипът на Лоренцо Стафърт от Портсмут тествал своето предположение на 80 души – мъже и жени на възраст между 18 и 28 години. В хода на експеримента те трябвало да оценят напитки с вариращ алкохолен градус, както и ястия с различен вкус.
Докато траело наблюдението, участниците в него били „отвличани” от силна музика. В резултат напитките били оценявани като по-сладки от това, което всъщност са, а най-предпочитани били сладките храни. Опитите с други „разсейващи” фактори не дали подобен резултат.
Освен това, жанрът на музиката се оказал без значение, също както и фактът дали тя била на запис или на живо.
За да не се стига до злоупотреба с алкохол и сладки храни, британските учени съветват да избираме заведения, в които може да се танцува, защото танците...