Фармацевтичният спам
Рекламите на лекарства изкушават пациентите да заобикалят закона в търсене на „нужния им” медикамент.
15 декември 2011, здраве.bg
... канали.
Тази директна реклама, която с навлизането на Мрежата в ежедневието ни все по-трудно може да се контролира, е обсъждана много, но всички ефекти от интернет комуникацията с потребителите не са достатъчно изследвани. Има много малко емпирични анализи върху това до какво всъщност води понякога безразсъдното търсене на информация в интернет за лекарствата, отпускани с рецепта. Повечето от ранните изследвания са фокусирани върху влиянието на спама върху контакта на хората с лекарите им и върху това до колко първите настояват определено лекарство да им бъде изписано – защото са били „облъчени” с реклама или в резултат на нея са търсили и намерили информация в Мрежата.
Новото изследване разкрива, че фармацевтичният спам, който е сред водещите по своя брой, подтиква много силно хората да търсят допълнителна информация в интернет.
Специалистите обаче са склонни да отдават факта за „любознателността” на хората не толкова на самия спам. Него не възприемат най-вече като катализатор на желанието да се намери информация, която не е „заложена атрактивно в рекламно послание”. Така нарастващият скептицизъм на човека към заливащите го реклами всъщност подклажда интереса към нерегулираните канали, един от които е безспорно спамът в интернет.
Авторите на новото изследване обръщат внимание и на още един факт – че търсенето на информация в Мрежата може да ни доведе както до непредставителен и подвеждащ източник, така и да породи желанието на всяка цена да се сдобием с лекарството, независимо, че нашият лекар ни е предписал друго.
Според специалистите отдавна е назрял моментът контролните органи да дефинират по-добре влиянието на фармацевтичния маркетинг върху пациентите и да пренапишат наредбите, които ограничават рекламата на лекарства.