Козметиката рядко използва постиженията на науката
Някои козметични продукти на практика почти не са се изменили от хилядолетия.(фото: sxc.hu)
Козметичните гиганти са заети да се копират едни други, вместо да използват новите научни разработки.
здраве.bg
В производството на козметични продукти всяка година се вървят много милиарди долари, но водещите производители все повече са заети да се шрионират и копират едни други, вместо да използват новите си продукти, като използват съвременните постижения на науката. Това сочи доклад, изнесен на 234-та среща на Американското общество на химиците.
Като резултат козметичните производители изпускат златна възможност да предложат на клиентите си по-ефективни продукти, твърди д-р Стиг Фрайбърг, който от дълго време изследва съдържанието на козметиката.
Според Фрайбърг, който от години изследва действието на лосионите – емулсия на мазнини и вода, този тип продукти в своята същина не са се променили ог много години: “Съвременната наука вече установи, че този тип емулсии имат едно химично поведение, докато са в бутилката, и друго, когато са приложени върху кожата. Това не бе известно преди години, когато производството на лосиони стана популярно. Но и днешните продукти от този вид са на практика същите, като онези преди десетилетие. Те използват химични съединения, които съвременната наука би определила като добре известни, но не и като най-ефективни”.
“Козметичните продукти като тип имат изключително дълъг живот. Например хидрокси-киселините се използват в тях за борба с бръчките от поне 2-3 хилядолетия. Производителите притежават голям запас от знания, но те се базират изключително на натрупания опит, а не на съвременното развитие на химията. Затова и козметичните продукти на различните компании толкова си приличат”, обобщава доклада.
Американското общество на химиците (American Chemical Society) е най-голямото научно общество в света. То е организация с идеална цел, чието мнение се ползва често дори от американския Конгрес. Обществото е лидер в предоставянето на съвременна научна информация за свободен достъп.(а)