Антирекламата на цигарите понякога има обратен ефект
Само 25% от участниците в анкета, смятат, че антирекламата на цигарите има положителен ефект. (снимка ВВС)
Предупредителните текстове също не се приемат спорeд очакванията от доста пушачи.
12 юни 2007, здраве.bg
Това показва изследване сред 3100 души, извършено от австралийски специалисти.
Според данните от него над половината от анкетираните пушачи всъщност реагират обратно на очакваното – те не само, че не формират отрицателно отношение към цигарите, но дори стават още по-заклети привърженици на вредния навик.
Само 25% от участвалите в анкетата, вярват, че подобен подход към отказване на цигарите има положителен ефект. 39% пък са твърдо убедени, че не само не се повлияват по очаквания начин, а напротив.
“Очевидно е, че рекламите, насочени към отказване на тютюнопушенето, все пак работят. Трябва обаче много сериозно да се замислим дали те наистина ще постигнат ефекта, който се цели с тях именно в очакваната степен”, твърди д-р Дайан Бул, ръководител на екипа от учени. “Според нашите резултати твърде повече пушачи от очакваното реагират психологически към подобна форма на убеждаване – те имат усещането за “навлизане в личното им пространство” и отрицателният ефект не закъснява”.
“Всеки знае, че тютюнопушенето както на самия пушач, така и на хората около него. Но изглежда колкото по-драстични са мерките, толкова отрицателното отношение на хората към тях нараства и рекламните кампании срещу цигарите стават все по-неефективни”, смятат в заключение авторите на изследването, цитирани от ВВС.