Децата помнят по-добре собствените си мисли и изводи
13 март 2007, здраве.bg
Децата запомнят по-добре думите, научени по метода на изключването, отколкото тези, чути от другите хора (т.е. чрез преки инструкции).
Всеки човек в детските си години запомня информацията по два начина - или на основата на собствените изводи, или от думите на възрастните. Голяма част от училищното образование е основана на втория метод, но според ново изследване се оказва, че той е по-малко ефективен.
Учени от университета “Джон Хопкинс” (
John Hopkins University) в щата Мериленд са сравнили ефективността на двата различни метода. По време на експеримента на децата са били показвани две рисунки: на едната е бил изобразен балон, а на другата непознат предмет (водопроводен съединител). Водещият е казал на децата, че единият от предметите са нарича “бликет” (несъществуваща дума). Тъй като те са знаели, че балонът се нарича балон, децата са направили извод, че съединителят е “бликет”. При друго наблюдение на децата са били показвани само непознати обекти с измислени наименования. Резултатите показват, че децата запомнят по-добре информацията или по пътя на изключването, или на базата на собствените изводи.(а)