Планират силни ограничения към рекламата на нездравословна храна по телевизията
21 ноември 2006, здраве.bg
Британският надзорен орган Ofcom настоява от януари 2007 г. в телевизионните програми, предназначени за зрители до 16 години, да се забрани рекламата на нездровословна храна с повишено съдържание на мазнини, сол и захар, съобщава
BBC.
Забраната обхваща детската кабелна и спътникова телевизия, детските предавания по централните телевизионни канали, музикалните шоу програми за подрастващи, а също развлекателните програми, ползващи се с голям интерес сред зрителите на възраст до 16 години.
В скоро бъдеще Великобритания планира да въведе и забрана на рекламните акции с безплатно раздаване на нездравословни продукти, както и за участието в тези реклами на известни и популярни личности.
Редица обществени организации, например Британската медицинска асоциация настояват напълно да се забрани рекламата на вредната fast-food в телевизионните програми.
На свой ред представителите на хранителната индустрия опонират, че ограниченията са твърде големи.
Очаква се новите правила да намалят телевизионните приходи от реклама с 39 милиона фунта стерлинги годишно.
Д-р Вивиан Натансън от комисията по наука и медицина към Британската медицинска асоциация (
British Medical Association) смята въведените от
Ofcom ограничения за недостатъчни. Според нея не само Великобритания, но почти всички страни от ЕС са обхванати от вълна от затлъстяване и следващото поколение има всички шансове да стане най-нездравото поколение в историята на тези държави. “Ofcom ясно осъзнава, че телевизионната реклама влияе зле на хранителните предпочитания на децата, но все още не му стига смелост за да предприеме по-действени мерки”, заявява тя.