Държавната кампания против цигарите в САЩ е пълен провал
Това е становището на експерти от държавни институции.
3 ноември 2006, здраве.bg
Телевизионните клипове, направени, за да убедят младата аудитория да се откаже от тютюнопушенето, имат обратен ефект, твърдят американски наблюдатели, цитирани от Ройтерс. Според резултатите от анкета, в която са участвали 100 хиляди души на възраст между 14 и 19 г., подобни клипове всъщност само увеличават интереса към цигарите.
Американските власти обвиняват за неуспеха цигарените корпорации, които не са се отнесли подобаващо към антицигарената кампания и продължават да харчат 15 милиона долара годишно за реклама на своите продукти.
От своя страна представител на компанията Philip Morris заяви, че фирмата е провела свое алтернативно допитване, за да се убеди в ефективността на клиповете, призоваващи за борба с пушенето: “Нашите данни не потвърждават резултатите, получени от изследователите от Центъра за ракови раболявания”, подчертава той.