Новите знания помагат да се затвърдят старите
Мозъкът работи най-ефективно, когато едновременно усвоява нови знания и затвърждава стари, твърдят британски учени.
8 август 2006, здраве.bg
Затвърждаването на старите знания става по-лесно чрез придобиването на нови, гласят резултатите от последните изследвания на британски учени, цитирани от
Би Би Си.
Учени от Университетския колеж в Лондон (
University College London) под ръководството на Емрах Дузел са проверили паметта на доброволци, като са им показвали снимки, съдържащи позната, бегло позната и непозната информация. Сеансът е продължил 20 минути и е бил повторен след 1 денонощие.
След анализ на данните, авторите стигат до еднозначното мнение, че човек по-добре усвоява знанията, ако паралелно с това се запознава с нещо друго, т.е. “при смесване на старата информация с нова”. Доктор Дузел подчертава, че “въпреки голямото натоварване на мозъка във връзка с постъпването на нови данни, хората се учат по-добре именно по този начин”.
Учените са установили, че този метод на обучение активизира дейността на участъка на средния мозък, който отговоря за мотивацията. На тях той реагира с повишено изработване на медиатори на нервната система – неврохормони, които помагат в процеса на обучението.
По време на експеримента, при сканиране на мозъка на участниците, е установено производство на най-голямо количество медиатори в тези случаи, когато хората, повтаряйки познатия материал, едновременно са усвоявали и нов.