Fast food рекламата вече е намесена в умственото развитие на цяло поколение деца
Производителите на продукти за бързо хранене контролират умовете на цяло поколение хора.
11 октомври 2012, здраве.bg
... относно храненето си, допълва д-р Брус.
Това не е нещо ново – веригите за бързо хранене от години се съзтезават кой ще надделее и ще намери повече място в умовете на децата ни. В доклад на Федералната търговска комисия на САЩ можем да прочетем например, че през 2006 г. са похарчени 1,6 милиарда долара, за да се рекламират храни точно на децата, най-вече тейнейджърите. Производителите на газирани напитки влагат най-много средства в тази маркетингова стратегия, следвани от веригите за бързо хранене и компаниите за зърнени закуски. Телевизията е доминиращата арена на рекламата.
В същия доклад има подробности и относно коалицията, създадена през 2006 г. от 14 основни хранителни компании, сред които и Кока Кола, с цел да устоят на правителствените регулации на разрешените рекламни похвати. Коалицията най-общо се обвързва с обещание да ограничи опитите си да насочва маркетинга специално към децата. Основното изискване на комисията е всички компании-производители на напитки и храни, да се придържат към хранителните стандарти за продуктите, насочени към децата. Според Лидия Парнес, директор на Бюрото за защита на потребителите присъединяването към коалицията е добра първа стъпка, но все още не означава нищо повече.
Критиците на този саморегулиращ се подход поставят под въпрос какво коалицията приема за „по-добра” храна, както и липсата на общоприети дефиниции с какво е свързана рекламата, насочена към децата.
„В програмата на Better Business Bureau компаниите сами определят какво е „по-добра храна” и какво представлява рекламата, насочена към деца. Няма дори единен образец, по който тези решения се взимат”, споделя Робърт Кестън, изпълнителен директор на група във Вашингтон, целяща да ограничи влиянието на медиите.
Изследването на д-р Брус доказва, че хранителните компании продължават да насочват голяма част от рекламата си към децата.